سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نزدیکترین مردم به درجه پیامبری، اهل دانش و جهادند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 90 مهر 30 , ساعت 4:7 عصر

 در بهاییت مطالبی مطرح است که از آنها به تعالیم تعبیر می کنند . آنان این تعالیم را نقطه قوت و سبب برتری خود بر سایر ادیان الهی قلمداد می کنند !! از آن شگفت انگیزتر که یک بهایی نسبت به پیدایش آیین خود و پژوهش در مورد آن بی توجهی کرده ، بهایی بودن خویش را مدیون این تعالیم می داند !!!  

منشأ پیدایش این تعالیم  

عبد البها در سفری که به اروپا و امریکا داشت با فرهنگ و اندیشه های جدیدی آشنا شد . اثر آن اندیشه ها این بود که اصولی را برای بهاییت پایه ریزی کند و آنها را تعالیم بنامد .


شنبه 90 مهر 30 , ساعت 9:32 صبح

 

تعلیم چهارم عباس عبدالبهاء

عبدالبهاء در کتاب «مفاوضات» بحثی دارد تحت عنوان «موازین ادراک»، که در آن بحث ایشان این مطلب را بیان میکند که موازین ادراک چهار تا بیشتر نیست و ما از این چهار طریق می توانیم حق و حقیقت را پیدا کنیم ،بعد شروع می کند یک یک این ها را مورد گفتگو قرار دادن و رد کردن تا اینکه به بحث مطلوب خودش میرسد:

عباس عبدالبهاء در کتاب «مفاوضات» صفحه 219-220 می نویسد: «میزان ادراک آنچه مسلّم است منحصر در چهار موازین است یعنی حقائق اشیا باین چهار چیز ادراک میشود. اوّل ... ادامه مطلب...

پنج شنبه 90 مهر 28 , ساعت 10:48 صبح
علی محمد شیرازی (باب) بعد از اقرار به نواب اربعه امام  زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) میگوید اگر کسی یکی از آنها را انکار  کند یقینا کافر و از زیان کاران خواهد بود. 
کتاب:ابلاغیه الف مندرج در  اسرارالاثار ص181 
«اشهد ان بعد الابواب الاربعه لیس له باب ... ومن انکر  احدا منهم فقد کفر و کان من الخاسرین»

پنج شنبه 90 مهر 28 , ساعت 10:36 صبح

معجزه باب و بهاء

بدون شک هیچ ادعایی را بدون دلیل نمی‏توان پذیرفت خصوصا دعوی بسیار مهمی همچون دعوی نبوت، و امامت، به خصوص اینکه در طول تاریخ افراد زیادی را می‏شناسیم که به دروغ مدعی سفارت و نبوت از سوی پروردگار بوده و مأمور برای هدایت خلق بودن را ادعا کردند و هدفشان این بود که مردم ساده‏لوح را اغفال کرده، و برای رسیدن به مقاصد پلید خود و تأمین خواسته‏های نامشروع ادعای رسالت و امامت از سوی خداوند بزرگ کردند، و گاه افراد ناآگاه را نیز به دنبال خود کشاندند. بنابراین لازم است معیارهایی برای شناخت پیامبران راستین از مدعیان دروغین پیدا کنیم، پس از دقت و مطالعه در این زمینه به چهار طریق دست می‏یابیم: ادامه مطلب...

دوشنبه 90 مهر 25 , ساعت 6:15 صبح

1-تحری حقیقت    2-وحدت عالم انسانی    3-وحدت اساس ادیان    4-تطابق دین با علم و عقل و... ادامه مطلب...

شنبه 90 مهر 23 , ساعت 5:36 عصر

خدمات بهائیت به صهیونیسم پس از مرگ عبدالبهاء نیز ادامه، بلکه توسعه یافت و پس از تأسیس حکومت غاصب اسرائیل به ارتباط و تعامل فزاینده میان سران بهائیت و رژیم اشغالگر قدس انجامید.

به عنوان نمونه ادامه مطلب...

شنبه 90 مهر 23 , ساعت 3:47 عصر

بهائیت آئینی مملو از تناقضات

بهائیت و بابیت را اگر بتوان به عنوان یک آئین قبول کرد آئینی پر از تناقضات و سوالات بی پاسخ است که یک عقل سلیم نمی تواند با وجود این مسائل و تناقضات آن را به عنوان یک آئین ایدئال برگزیند . بنا به مقتضیات در این وبلاگ به برخی از این تناقضات اشاره نموده و سوالات بی پاسخ را مطرح می نمایم و اگر کسی پاسخی مناسب و معقول و منطقی برای این پرسشها ارسال نماید ممنون می شویم .

1-      آقای عبدالبهاء اشاره کرده اند، سراسر تفسیر سوره ی یوسف علی محمد شیرازی به حضرت امام زمان علیه السلام اشاره هایی فرموده - اند:  " ادامه مطلب...

پنج شنبه 90 مهر 21 , ساعت 11:49 صبح

از بررسی همه جانبه آثار بهائیان چنین بر می آید که میرزا حسینعلی، پس از کسب مقدمات کتابت و قرائت، به نحوی نا منظم، در مدارس و مجالس درس، به اکتساب علوم متداوله مشغول بوده است.

جهت استحضار ، ذیلا به ذکر اهمّ مدارکی که نتیجه مسلم مذکور را در بردارد، می پردازیم:

برای مشاهده ادامه مطلب را کلیک کنید...

پنج شنبه 90 مهر 21 , ساعت 10:54 صبح

 در بهاییت مطالبی مطرح است که از آنها به تعالیم تعبیر می کنند . آنان این تعالیم را نقطه قوت و سبب برتری خود بر سایر ادیان الهی قلمداد می کنند !! از آن شگفت انگیزتر که یک بهایی نسبت به پیدایش آیین خود و پژوهش در مورد آن بی توجهی کرده ، بهایی بودن خویش را مدیون این تعالیم می داند !!!  

منشأ پیدایش این تعالیم  

عبد البها در سفری که به اروپا و امریکا داشت با فرهنگ و اندیشه های جدیدی آشنا شد . اثر آن اندیشه ها این بود که اصولی را برای بهاییت پایه ریزی کند و آنها را تعالیم بنامد .


پنج شنبه 90 مهر 21 , ساعت 10:54 صبح


علی محمد شیرازی (باب) بعد از اقرار به نواب اربعه امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) میگوید اگر کسی یکی از آنها را انکار کند یقینا کافر و از زیان کاران خواهد بود. ک:ابلاغیه الف مندرج در اسرارالاثار ص181 {اشهد ان بعد الابواب الاربعه لیس له باب ... ومن انکر احدا منهم فقد کفر و کان من الخاسرین}



لیست کل یادداشت های این وبلاگ