سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شگفتا خلافت از راه همصحبتى به دست آید . [ و شعرى از او در این باره روایت شده است : ] اگر با شورا کار آنان را به دست گرفتى چه شورایى بود که رأى دهندگان در آنجا نبودند . و اگر از راه خویشاوندى بر مدعیّان حجّت آوردى ، دیگران از تو به پیامبر نزدیکتر و سزاوارتر بودند . [نهج البلاغه]
 
جمعه 90 آبان 6 , ساعت 5:24 عصر

 نمونه ای از تحقیقات علمی جناب عبدالبهاء

عبدالبهاء در کتاب «مکاتیب» (نامه های عبدالبهاء) جلد2 صفحه 24 می نویسد: « بدانکه مخلوقات بر چند قسمند قسمی خلق ارحام است که در ارحام خلق شوند و قسمی خلق الساعه است که بنفسه متکوّن گردند چون حیوانات که در اثمار تولید یابند و قسمی در بیضه موجود شوند و این اقسام خلقت اجسام است »

به دیده انصاف به این سخن بنگرید و قضاوت کنید؛ او معتقد است «بعضی از مخلوقات بدون دلیل و به یکباره ایجاد می شوند »

او این خرافه را به عنوان یکی از اقسام مخلوقات قلمداد می کند در حالی که ...

  نمونه ای از تحقیقات علمی جناب عبدالبهاء

عبدالبهاء در کتاب «مکاتیب» (نامه های عبدالبهاء) جلد2 صفحه 24 می نویسد: « بدانکه مخلوقات بر چند قسمند قسمی خلق ارحام است که در ارحام خلق شوند و قسمی خلق الساعه است که بنفسه متکوّن گردند چون حیوانات که در اثمار تولید یابند و قسمی در بیضه موجود شوند و این اقسام خلقت اجسام است »

به دیده انصاف به این سخن بنگرید و قضاوت کنید؛ او معتقد است «بعضی از مخلوقات بدون دلیل و به یکباره ایجاد می شوند » 

او این خرافه را به عنوان یکی از اقسام مخلوقات قلمداد می کند در حالی که مگر می شود چیزی بنفسه متکون گردد؟ مثال هایش هم با مزه اند می گوید: مانند کرم ها و موجودات ریز به وجود آمده ای که در میوه ها وجود دارند، به خودی خود به وجود می آیند. 

این سخنان هم از نظر علمی و هم از نظر عقلی غلط است چون در آن زمان اگر علم بشر نمی رسید لااقل عقلش که می رسید و می دانست که «قاعده علیت» و «قاعده حدوث» طبق عقل است.

این نمونه ای از مصادیق آموزه چهارم یعنی مطابقت دین بهائی با علم و عقل است ولی با این سخن عبدالبهاء معلوم می شود که اینی که آورده اند «دین» نیست و از جانب پروردگار نیامده است چون قبول خلق الساعة هم ضد علم است و هم ضد عقل.

و شما خواننده گرامی اگر تحلیل دیگری به ذهنتان می رسد مطابقت کرده و به ما هم بیاموزید.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ