سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند، دانشمند نمی شود، تا اینکه . . .در برابر دانشش چیزی از کالای پست دنیا نگیرد . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 90 آبان 10 , ساعت 11:43 صبح

در جلد اول از کتاب "الکواکب الدریه " عبدالحسین آیتی و همچنین کتاب " کشف الغطاء "مازندرانی آمده که جناب طاهره که همان قره العین باشد بعد از درگذشت سید کاظم و در زمانی که هنوز داعیه ای از علی محمد شیرازی به صورت علنی بلند نشده بود با کمک همسر سید کاظم مجالسی می آراست و آرا و عقاید شیخیه را برای شاگردان که اغلب آنها را مردان و جوانان تشکیل می دادند مطرح می کرد . اما نکته قابل توجه اینکه ...

در این دو کتاب در وصف قره العین گفته اند او در کلاس درس در برابر مردان می نشست و بدون داشتن روبند و نقاب برای آنها درس می گفت و باز این درحالی است که همه آثار بهائی در مورد قره العین او را زیبا رو و مهوش توصیف نموده اند و به جهت فضل و کمالاتش او را مظهر و رجعت حضرت زهرا می دانند .

سوالی که به ذهن می رسد این است که چگونه ممکن است رجعت حضرت زهرا سلام الله علیها که در عفت و حجاب الگوئی یگانه بود و حتی طبق نقل فریقین از فرد نابینا هم روی می گرفت چنان در مقابل مردان ظاهر شود و نقاب از چهره بردارد ؟ چگونه ممکن است خود حضرت زهرا سلام الله علیها الگوی عفت باشد اما ظهور و رجعت او با حجاب ، چنین برخورد کند که با لبخندی نمکین با شاگردان خودش گفتگو نماید ؟ آیا ممکن است کسی که باید الگوی عفت باشد به گونه ای رفتار کند که جوانی مثل سید محمد گلپایگانی عاشق و شیفته جمال او شود  زرین تاج به او لقب "فتی الملیح " بدهد؟ ( رجوع شود به مطالع الانوار فارسی ص 265 ) آیا زنان مسلمان آن روز اینگونه در مجامع ظاهر می شدند ؟

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ